کد مطلب: 170491
مقام ارشد نيروي دريايي آمريکا فرماندهان دريايي ايران را به مذاکره دعوت کرد
تاریخ انتشار : 1395/06/23
نمایش : 1269
فرمانده نيروي دريايي آمريکا خواستار توافق تهران و واشنگتن بر سر برخي قواعد رفتاري براي اجتناب از خطاهاي محاسباتي در دريا شده است.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس، فرمانده عمليات نيروي دريايي آمريکا مي‌گويد رويارويي‌هاي اخير بين شناورهاي ايران و آمريکا در خليج فارس حاکي از آن هستند که لازم است دو کشور براي اجتناب از خطاهاي محاسباتي، بر سر برخي قواعد رفتاري توافق کنند. 

دريادار «جان ريچاردسون» گفته توافق‌هايي از اين دست بين آمريکا با روسيه و چين به کاهش مخاطرات کمک کرده‌اند. 

به گزارش رويترز وي گفت: «اينها برخي از مواد ثبات‌زدا هستند که در آنها خطاهاي محاسباتي تاکتيکي (وجود دارند) و هر چه شما به اين موارد نزديک‌تر مي‌شويد، حاشيه خطا کمتر شده و خطاهاي انساني مي‌توانند نقش بزرگتر و بزرگتري بازي کنند.»

فرمانده عمليات نيروي دريايي آمريکا اضافه کرد: «بنابراين بسيار مهم است که ما اينگونه فعاليت‌ها را در جاهايي که مي‌توانيم از بين ببريم. ممکن نيست که ماحصل چنين اتفاقاتي خوب باشند...(اين اتفاقات) همچنين قدرت نوعي گفت‌و‌گو در سطح فرماندهان را به رخ مي‌کشند.»

ريچاردسون که در سميناري در «انديشکده واشنگتن براي پيشرفت آمريکا» صحبت مي‌کرد گفت مهم است که فرماندهان دو طرف ساز و کاري براي رايزني درباره روديدادها داشته باشند.

او گفت: «ما روش‌هايي براي جلوگيري از رويدادها با روس‌ها داريم و 'دستورالعمل رويارويي‌هاي برنامه‌ريزي‌نشده' با چيني‌ها هم بسيار بسيار سودمند بوده است.»

 ريچاردسون اضافه کرد: «دست پيدا کردن به نوعي مجموعه قواعد مانند اينها با ايراني‌ها نيز کارآمد خواهد بود تا ما بتوانيم به جاي اين نوع رفتارهايي که هيچ نفع مثبتي ندارند، نوعي چارچوب رفتاري داشته باشيم که راهنماي ما براي گونه‌هاي مفيدتر رويارويي در دريا باشد.»

مقام‌هاي آمريکايي ادعا کرده‌اند در سال جاري بيش از 30 رويارويي با شناورهاي ايراني در خليج فارس داشته‌اند. 

رسانه‌هاي غربي چند روز پيش مدعي شدند يک ناو گشتي آمريکا بعد از نزديک شدن قايق‌هاي تندروي ايران مجبور به تغيير مسير شد. 

انتهاي پيام/ * 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg